.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاسیس بانک توسعه خزر در شمال کشور

مديرعامل بانک صادرات ايران از طرح تاسيس بانک توسعه خزر در شمال کشور خبر داد.

"سيد محمد جهرمي" در حاشيه سفر خود به گيلان گفت: اين بانک به مرکزيت شمال کشور و به منظور جذب منابع اعتباري بيشتر و کمک به توسعه آن مناطق تاسيس مي شود.

وي افزود: باتوجه به همسايگي استانهاي شمالي با کشورهاي حاشيه خزر و ظرفيت هاي مختلف در منطقه، با تاسيس اين بانک، امکان جذب منابع بيشتري از داخل و خارج از کشور فراهم مي شود.

وي گفت: گرچه برخي ممکن است تحريم ايران را بهانه کنند، اما اين افراد بايد يقين بدانند که تحريم در بخش‌هاي اقتصادي معنا نمي‌دهد و نمي تواند تاثير بسزايي داشته باشد.

وي از تاسيس بانک‌هاي منطقه ‌اي به عنوان يکي از برنامه هاي اين بانک نام برد و افزود: هدف از تاسيس اين بانک‌ها، فعال شدن ظرفيت‌هاي موجود در هر منطقه، استفاده بهتر از آن ظرفيت ها با نگاه توسعه اي به کشور و کمک به آن مناطق است.

"جهرمي" خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمان حاضر 53 درصد منابع نقدينگي کشور در تهران متمرکز شده است که اگر اين وضع ادامه يابد هر روز، تهران بزرگتر و شلوغ تر و مهاجرت از ساير مناطق کشور به آن منطقه نيز بيشتر مي شود.

وي ايجاد بانک هاي منطقه اي را يکي از راهکارهاي مناسب براي توزيع اعتبارات دانست و از ايجاد اين بانک ها در هشت منطقه با ظرفيت ملي و بين المللي توسط بانک صادرات خبر داد.

مديرعامل بانک صادرات ايران از توسعه واحدهاي برون مرزي هم خبر داد و گفت: درصدد راه اندازي 30 شعبه اين بانک در خارج از کشور هستيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت بدهي هاي معوقه، گفت: از آنجا که اين پول ها به درستي درگردش اقتصادي استفاده نمي شود، تورم ‌زا بوده و به بانک و اقتصاد کشور ضرر مي‌زند.

"جهرمي " با تشريح وضعيت واحدهاي توليدي بدهکار به بانک، اظهارداشت: اين بانک با کساني که بدهي معوقه خود را به ناحق پرداخت نمي‌کنند، به صورت جدي و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وي با بيان اينکه قسمت اعظم بدهي بانک مربوط به صنعت و توليد نيست، گفت: گرچه شايد هم اين تسهيلات به نام توليد گرفته شد اما در آن بخش مورد استفاده قرار نگرفت و يا برخي از تسهيلاتي که براي واردات کالا داده شد، در بخش دلالي هزينه شد که اين مسايل به هيچ وجه مورد قبول نيست و بايد افراد متخلف برخورد شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.343 seconds.